Klauzula informacyjna RODO
Klauzula informacyjna RODO
Z dniem 25 maja 2018 r. zaczęły obowiązywać przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane często jako “RODO"). RODO obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej i wprowadza szereg zmian w rozporządzaniu danymi osobowymi w jednostkach organizacyjnych. Także Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Brzegu (PIW), w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych, wprowadził określone regulacje, opisane w poniższej klauzuli informacyjnej.
Administrator Danych Osobowych oraz Inspektor Ochrony Danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Lekarz Weterynarii, reprezentujący Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Brzegu, ul. Oławska 25, 49-306 Brzeg, nr tel. 77 416 37 44, adres e-mail: piw.brzeg@wiw.opole.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pana Wojciecha Huczyńskiego. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się skontaktować poprzez adres e-mail: rodo@piw-brzeg.pl
Cel oraz podstawy prawne przetwarzania
Głównym celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest realizacja statutowych zadań jednostki w interesie publicznym, w tym w szczególności przeprowadzania kontroli weterynaryjnych, prowadzenia nadzoru weterynaryjnego, wymiany informacji z innymi jednostkami w ramach przepisów UE. Szczegółowe zadania Powiatowego Lekarza Weterynarii określa Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej.
Natomiast regulacje prawne, na podstawie których przetwarzamy Państwa dane osobowe to; art.6 ust.1 lit. b. RODO (wykonywanie zadań realizowanych przez PIW na podstawie umowy), art. 6 ust.1 lit. c. RODO (wykonywanie zadań realizowanych przez PIW na podstawie obowiązku prawnego) oraz art. 6 ust.1 lit. e. RODO (wykonanie zadań realizowanych przez PIW w interesie publicznym).
W niektórych sytuacjach przetwarzamy również dane osobowe na podstawie Państwa zgody (art.6 ust.1 lit. a. RODO).
Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe przekazywane są organom publicznym oraz zaufanym podmiotom, z którymi PIW posiada podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Z uwagi na wymianę międzynarodową informacji niezbędnych do realizacji zadań ustawowych Państwa dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o przepisy prawa i właściwą umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe przechowywane są na czas trwania umów o świadczenie usług, przez okresy wynikające z przepisów prawa oraz zgodnie z Ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Uprawnienia
W przypadku Państwa danych osobowych przysługuje Państwu:
• prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,
• prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
• prawo do usunięcia danych (do „bycia zapomnianym”) w przypadkach przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody,
• prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
• prawo do przenoszenia danych,
• prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w przypadkach przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – przy czym cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody przed jej wycofaniem
• prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) – w przypadku, gdy uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Państwo danych osobowych może być:
• wymogiem ustawowym – w przypadkach wynikających z odpowiednich przepisów prawa
• warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług
• dobrowolne - w przypadkach, w których wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych.
Klauzula informacyjna dla osób fizycznych wpisywanych do rejestrów, wykazów i list prowadzonych przez Inspekcję Weterynaryjną
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: RODO), uprzejmie informujemy, że:
1) współadministratorem danych osobowych:
a) w ramach zadań realizowanych przez Głównego Lekarza Weterynarii jest Główny Lekarz Weterynarii (adres siedziby: ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa, kontakt: e-mail: wet@wetgiw.gov.pl, tel.: (48) 22 623 17 17, 22 623 20 89),
b) w ramach zadań realizowanych przez Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w Opolu jest Wojewódzki Lekarz Weterynarii w Opolu, kontakt: e-mail: wiw@wiw.opole.pl, tel. 77 541 72 00;
c) w ramach zadań realizowanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Brzegu jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Brzegu, który wykonuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 i 14 RODO, kontakt: e-mail piw.brzeg@wiw.opole.pl, tel. 77 416 37 44;
2) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych przetwarzanych
możliwy jest kontakt pod adresem mailowym lub telefonicznym:
a) w Głównym Inspektoracie Weterynarii: iod@wetgiw.gov.pl., tel. 22 623 24 81,
b) w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu: rodo@wiw.opole.pl,
tel. +48782255777.
c) w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Brzegu: rodo@piw-brzeg.pl, tel. +48604907222.
3) dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia rejestru zakładów /wykazu podmiotów/listy; na podstawie obowiązujących przepisów prawa weterynaryjnego.
4) dane osobowe są przetwarzane przez okres wymagany prawem, określony
w szczególności na podstawie przepisów o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach;
5) w przypadku publicznego charakteru rejestru/wykazu/listy dane te są powszechnie dostępne, w innych przypadkach dane osobowe nie są przekazywane innym odbiorcom;
6) każdy, którego dane osobowe są przetwarzane, ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;
7) mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
8) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji sprawy, z którą zwraca się osoba fizyczna do organu Inspekcji Weterynaryjnej;
9) Inspekcja Weterynaryjna nie posiada uprawnień do wydawania decyzji, o której mowa w art. 22 ust. 1 RODO, co oznacza, że żadne rozstrzygnięcia dotyczące Państwa nie będą zapadać automatycznie oraz nie będą tworzone Państwa profile.
Publikacja dnia: 28.02.2025
Dokument z dnia: 28.02.2025
Dokument oglądany razy: 3 132